RECENZE: Vlny zmítané smrtí

18:57

Návrat změnil vše. Většina lidí podlehla nákaze a stali se z nich mudo – nečistí. Města se proměnila v trosky a upadla v zapomnění. Na Zemi zůstalo jen několik málo bezpečných míst, okolo kterých vystavěly zbytky lidí vysoké hradby a ploty, aby se tak oddělily od nebezpečných nečistých, jejichž kousnutí znamená definitivní konec...
Autor: Carrie Ryan
Překlad: Alexandra Fraisová
Série: Les rukou a zubů
Díl: 2.
Forma: hardback
Počet stran: 424
Vydavatel: Mladá fronta
Rok vydání: 2012
Anotace: Volné pokračování hororové romance Les rukou a zubů Gábi vede klidný život v bezpečí svého městečka u moře, za hradbou. Nechává přátele snít o Temném Městě na pobřeží a sama vše jen pozoruje z majáku. Nic jiného než domov nikdy nepoznala. Nic jiného ke štěstí ani nepotřebuje. Ale život po Návratu nemůže být bezpečný. Existují nebezpečí, která ani hradba nezastaví. Gabrielina matka si myslela, že svá tajemství nechala v Lese rukou a zubů, ale tajemství v jejich světě nezůstávají pohřbena – stejně jako mrtví. Gabrielin svět se začíná hroutit. Jeden večer za hradbou… Jeden kluk, kterého Gábi znala odjakživa, a jeden zahalený tajemstvím… Jeden okamžik nepozornosti, a půlka Gabrieliny generace je mrtvá, druhá půlka uvězněná. Gábi ví jediné: Jestliže má ještě doufat v budoucnost, musí se postavit lesu z matčiny minulosti.

Ve Vistě, jednom z měst, izolovaných od zbytku světa, žije na pobřeží Gabriela spolu se svou matkou Mary, kterou známe z prvního dílu Les rukou a zubů. Mary konečně, po mnohých útrapách, našla svůj vysněný oceán a usídlila se v místním majáku, kde teď žije se svou dcerou, z jejíhož pohledu příběh sledujeme.

Gábi má ráda svůj poklidný život na pobřeží oceánu, v bezpečí za hradbou, a historky o mudo, kteří ovládli téměř celý svět, nebere příliš vážně, ostatně stejně jako všichni její přátelé. To, že jsou mudo skuteční a opravdu tak nebezpeční, jak se říká, si uvědomí teprve když se s nimi setkají tváří v tvář. Jako všichni dospívající totiž touží parta, jejíž součástí je i Gábi, po svobodě a dobrodružství. Proto se jednoho večera rozhodnou přelézt hradbu, což je samozřejmě přísně zakázáno. A i když samotná Gabriela po tom nijak netouží a brání se, nakonec je přemluvena Catcherem – bratrem své nejlepší kamarádky, do kterého je zamilovaná. Jejich malý výlet však dopadne katastroficky a všechno se v jediném okamžiku úplně zvrtne. Tato událost změní Gabriele, Catcherovi i Mary život. Gábi je najednou úplně na dně, celý její život se sesype jako domeček z karet, Catcher se změní a k tomu všemu se jí do života připlete ještě jeden, tajemný kluk…
Vlny zmítané smrtí volně navazují na předchozí knihu Les rukou a zubů. Jedná se o hororovou romanci, takže nečekejte příběh plný krve a děsivých scén, i když i těch se tady pár najde. Převažuje však romance a důležité jsou taky vztahy mezi jednotlivými postavami, které jsou trochu komplikované. Nechybí ani milostný trojúhelník, na který ale v poslední době narazíme snad v každé knize pro dospívající, takže už působí poněkud ohraně.

Autorka však zajímavě propojila příběh s prvním dílem a všechno překvapivě pěkně zapadlo do sebe. Nechybí ani napětí, když hrdinové putují nebezpečným Lesem rukou a zubů, kde je od smrti dělí jen polorozpadlé, zrezivělé ploty. Dokonce se najde i nějaký ten překvapivý zvrat. Zajímavé jsou různé narážky na život před Návratem – fotka New Yorku plného mrakodrapů či polorozpadlé dálnice plné zrezivělých aut apod.
Co se charakterů týče, jsou propracovanější a působí více lidsky. Gábi je mnohem sympatičtější hrdinka než Mary v předchozím díle a její chování je vzhledem k situacím dokonce i logické. Příběh je čtivý, napínavý, navíc se odehrává v zajímavém prostředí. Psán je z pohledu hlavní hrdinky, v první osobě a je plný jejích pocitů, myšlenek, přání i obav. I proto kniha zaujme především dospívající čtenářky.
Za zmínku určitě stojí také grafické zpracování celé knihy. Každá stránka je vyzdobena ornamenty v podobě vln, i obálka je velmi pěkná, i když by mohla ještě obsahovat nějaký ten děsivý prvek, působí totiž až moc romanticky.

Trailer ke knize...

Moje hodnocení...

Recenzi najdete také na Fantasy Planet...